Vooruit kijken, vooruit komen en vooruit gaan

Vooruit kijken
Bij Stichting Veuruut ga je aan de slag. Wij vinden het belangrijk dat ieder mens zich kan, mag en wil ontwikkelen. Wij kijken dan ook naar wat iemand wil bereiken en stellen regelmatig de vraag hoe ga je dat doen?

Door de verscheidenheid in bedrijfstakken, is er voldoende mogelijkheid tot ontwikkeling.

Tijdens de werkzaamheden in de werkplaats begeleiden of ondersteunen we jou bij de problemen waar je tegenaan loopt.

Vooruit komen
Tijdens het werk coachen we jou. Je wordt ondersteund in het uitbreiden van de uren, hoe belastbaar je bent en de basis werknemersvaardigheden. Op tijd komen, het houden aan de huisregels en de omgangsvormen, dit hoort allemaal bij de basis werknemersvaardigheden.

Het cyclisch leren vanuit de MTU (meten trainen uitvaren) methode past hier uitstekend bij. De MTU methode wordt gebruikt om het voor zowel de werkbegeleider als de deelnemers inzichtelijk te maken waar mogelijkheden liggen en om daar op een goede manier bij aan te sluiten. Het is niet belangrijk wat de deelnemer nog niet kan, het is belangrijk wat hij of zij wel kan. Door te benadrukken wat de deelnemer wel kan, wordt hij of zij gestimuleerd om meer vaardigheden te willen leren. Dit heeft als resultaat dat de deelnemer ervaart dat hij of zij meer kan, waardoor de motivatie om nieuwe vaardigheden te leren toeneemt.

Vooruit gaan
De leerwerktrajecten zijn een vervolg op het arbeidsfit maken en geeft de deelnemers een solide basis en een nog beter perspectief voor een succesvolle uitstroom op de arbeidsmarkt.

Bedrijfstakken

Wees trots op wat je kunt en heb vertrouwen in wat je kunt bereiken.

Stichting Veuruut is er om je te leren werken en je (weer) onderdeel uit te laten maken van de maatschappij. Je maakt contact met anderen, gaat aan de slag en doet ervaring op met allerlei soorten vaardigheden. Wat vind je leuk, waar voel je je goed bij en wat zijn jouw talenten? Met dit als basis kijken we samen naar jouw doel.

Om deze vaardigheden te kunnen opdoen, hebben we verschillende bedrijfstakken.

Houtbewerking
Vleermuiskasten, insectenhotels, nestkastjes, kratjes, kippenhok maken, in opdracht werken en onderhoud van de bedrijfspanden.

Bos & tuinonderhoud
Onderhoud van perken en bomen. Snoeien, zagen en kloven.

Techniek
Onderhoud van fietsen en e-scooters, installatietechniek en lassen.

Voedseltuin
Zaaien, planten, oogsten en moestuin.

Snoep
Afwegen, inpakken en dichtmaken van de zakjes.

Creatief
Kaarten maken door middel van het maken papierpulp, kaarsen maken, vogeltaarten maken.

Wasserij
Turven, sorteren, labelen van was, strijken en vouwen.

Administratie
Social media, leskaarten en materiaal beheer.